Dermatologia: od czego zależy kondycja włosów?

zdrowe włosy dermatolog

Dermatolog może pomóc nam rozwiązać dziś większość problemów z włosami. Bardzo ważna jest jednak także codzienna ich pielęgnacja i odpowiednia dieta.

Zdrowe włosy to nie tylko sprawa genów – na ich stan wpływa kondycja całego naszego organizmu, dieta i czynności pielęgnacyjna. Dobry dermatolog może nam pomóc w trudnych sytuacjach, często jego porady dotyczą nie tylko leczenia, ale także codziennej pielęgnacji i diety.

Mocne włosy: dieta i pielęgnacja

Włosy nie lubią przesuszenia i zbyt intensywnych zabiegów fryzjerskich. Dlatego powinniśmy unikać niszczenia ich wiatrem czy morską wodą w okresie wakacyjnym, ale także przebywania w suchych i przegrzanych pomieszczeniach zimą.

Zabiegi takie jak prostowanie przy pomocy ciepła, trwała ondulacja czy farbowanie, uszkadzają włosy. Najlepiej ich unikać, a w przypadku koloryzacji, stosować farby, które nie zawierają amoniaku, parabenów i metali ciężkich.

Na stan włosów mocno wpływa też dieta. Warto zadbać, aby znalazły się w niej produkty zapewniające odpowiedni poziom witaminy B7 (biotyny), witaminy B6, A i C, cynku, żelaza, miedzi i selenu.

Jak selen, żelazo, cynk i miedź działają na włosy?

Selen na włosy działa pozytywnie dzięki temu, że jest antyoksydantem. Oznacza to, że chroni błony komórkowe tkanek naszego organizmu przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki. Selen można znaleźć w rybach, jajach, grzybach, orzechach, a także potrawach z drobiu.

Żelazo to pierwiastek, który wpływa na zdolność włosów do regeneracji oraz wzrostu. Wynika to z tego, że żelazo reguluje transport tlenu naczyniami krwionośnymi. Mikrokrążenie skóry głowy ma fundamentalne znaczenie dla kondycji mieszków włosowych. Żelaza najwięcej znajdziemy w mięsie i podrobach (szczególnie bogatym źródłem tego pierwiastka jest wątroba drobiowa, cielęca, wołowa i wieprzowa), kaszach, burakach, szpinaku, drobnych owocach miękkich (porzeczki, poziomki, maliny) a także w niektórych suszonych owocach pestkowych (śliwki, morele, daktyle) i roślinach strączkowych.

Cynk jest odpowiedzialny za metabolizm aminokwasów współtworzących strukturę włosów. Jeśli cynku brak, włosy wyraźnie słabną, przestają być elastyczne, łamią się i wypadają. Dobrym źródłem są boczniaki i pieczarki, pestki z dyni, nasiona sezamu, warzywa strączkowe i kapustne, kakao, pomidory i nać z pietruszki.

Miedź nie wpływa na grubość czy gęstość włosów, ale za to odpowiada m.in. za kolor. To dlatego, że pierwiastek tej jest niezbędny do powstawania melaniny, która jest barwnikiem włosów. Źródłem miedzi są dla nas

Dermatolog doradzi przy schorzeniach, dietetyk pomoże przez jadłospis

Problemy z włosami mogą wynikać zarówno z chorób skóry lub innych organów, ale także z nieodpowiedniej diety, złej pielęgnacji skóry głowy lub niezdrowego trybu życia. Czasem ich źródło leży w gospodarce hormonalnej. Dlatego jeśli nasze włosy są w słabej kondycji, trzeba ustalić źródło problemów i udać się do odpowiedniego specjalisty – może to być dermatolog, dietetyk lub endokrynolog. W rozpoznaniu problemu może pomóc też lekarz internista, który skieruje nas do odpowiedniego specjalisty. Zapraszamy do przychodni Medicers przy ul. Tużyckiej 31, gdzie znajdą Państwo lekarzy wszystkich wymienionych wyżej specjalności.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdki (Głosów:30 Średnia: 3,80 z 5)
Loading...